Vogelen, kerkdienst, sporten en pizza eten - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Kamerik bouwt voor Oeganda - WaarBenJij.nu Vogelen, kerkdienst, sporten en pizza eten - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Kamerik bouwt voor Oeganda - WaarBenJij.nu

Vogelen, kerkdienst, sporten en pizza eten

Door: Chris

Blijf op de hoogte en volg Kamerik bouwt voor Oeganda

29 Juli 2018 | Oeganda, Tororo

Het was een vandaag een uitslaap dag, voor de ouderen viel het wel mee want die gingen om 8 uur vogelen op terror Henk na. En ze zijn veel en hele mooie vogels tegengekomen. Voor de jongeren was het wat later want wij kwamen er een voor een om 9 uur uit. Na een lekker ontbijt van de laatste stukjes brood zijn wij langzaam naar de kerk gegaan. Toen wij daar aankwamen waren ze al gezellig bezig met zingen en dansen, voor Jos en Arjanne was het de eerste keer in de kerk en moesten ze zich voorstellen voor in de kerk. Voor Jos was het niet helemaal eerste keer want hij was er zes jaar geleden ook. En het waren lange preken die soms niet helemaal goed waren te verstaan. Na een tijdje moesten de kinderen naar buiten en Jack en Bart gingen met hun mee, daar werd ook een kerkdienst gehouden maar dan in een kinderlijke vorm over vergeven. Toen was het alweer tijd voor het middag eten, en we aten pannenkoeken omdat het brood op was. En het was alweer half 3 en we gingen naar het veld want we hadden de sport en spel middag, ondanks dat we het anders hadden gepland en voorbereid, hebben de kinderen het erg naar hun zin gehad, we begonnen met 2 grote yogaballen in het veld te gooien en de kinderen gingen er helemaal op los. Later hadden we het uitgebreid door steeds meer spellen erbij te doen zoals voetbal, touwspringen, spijkerbroek hangen en met de kleine kinderen allemaal kleine spelletjes. Tijdens de sport en spel middag gingen er al een paar weg om het avond eten klaar te maken in het cdhopehome want we aten pizza. De pizza s waren gemaakt van chapati gebakken in de koekenpan. Belegd met een saus van tomaat ui en knoflook en kaas. Toen was het 5 uur en tijd om te eten, een keer heel vroeg eten. Het duurde niet lang voordat iedereen zat want iedereen had erg veel zin in de pizza´s. en dat klopte helemaal want ze waren heerlijk!!! En ander soort bodem dan in Nederland maar de rest was het zelfde. Ik zat zelf in de buurt van het kleinste jongetje, Daniel hij is 5 jaar en had 8 stukjes pizza op, en ik als 19 jarige had er 9 op. Dus we waren erg verbaast hoe snel en hoeveel hij had. Na het heerlijke eten bleef iedereen nog een beetje zitten en praten met elkaar. We waren met een paar waaronder Esther het hoofdstaf van het weeshuis bezig met de yogaballen binnen. Uiteindelijk was alles goed gegaan maar het zag er niet zo uit. De anderen waren nog bezig met sjoelen ) Mariette had een inklapbare sjoelbak meegenomen) of schaken. Uiteindelijk gingen we ook nog even buiten sporten met de kinderen en toen was het alweer tijd om terug te gaan, ik (Chris), Bart en Mariette bleven nog even en konden daarom mee rijden met Wilma. Net voordat we terug gingen had iemand nog een mobiel gebracht die iemand was vergeten en die was van Jack, ondertussen kwamen we Jack en Nellie tegen en reden mee. Jack had nog steeds niet door dat hij ze mobiel miste, maar kwam er al gauw achter. Na hem 15 min te laten balen hebben we zijn mobiel weer terug gegeven. Nu gaat iedereen lekker op tijd slapen want morgen hebben we een vroege dag.

• 31 Juli 2018 - 19:16

Bert:

Zo ik ben weer bij. Tijden herleven als ik jullie mooie verhalen lees. Nellie maak je mooie foto’s van de gebouwen afzonderlijk en een overzichts foto. Of meer overzichts foto’s als alles er in een keer niet op kan. Ik denk dat het er ongelofelijk uitzien na jullie schilderwerk.
    Ook graag een nieuwe foto van ons sponsorkind.
    Genieten jullie nog ff lekker want de terugreis naakt.

• 31 Juli 2018 - 19:18

Bert:

Ik vergat nog iets. Is het kerkzitrecord van 2013 verbroken?

• 31 Juli 2018 - 19:22

Jan En Bas: