Start safari - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Kamerik bouwt voor Oeganda - WaarBenJij.nu Start safari - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Kamerik bouwt voor Oeganda - WaarBenJij.nu

Start safari

Door: allen

Blijf op de hoogte en volg Kamerik bouwt voor Oeganda

02 Augustus 2018 | Oeganda, Tororo

De volgende morgen moesten wij er al vroeg uit, namelijk 6:00 uur. We moesten rond zeven uur bij de ferry zijn. Henk was het entree bewijs van het park vergeten, maar gelukkig mochten we door. We gingen in groepjes van zes in een boot. De boottocht was fantastisch, We zagen vele vogel zoals de visarend, bijeneter en kingfishers, nijlpaarden, buffels, monitor lizard en krokodillen en met als sluitstuk de waterval. Rond 10:30 uur waren weer terug en hadden even tijd om te relaxen. Na de lunch vertrokken we om 14:00 uur naar de falls. We zouden daar een wandeltocht doen. De tweede auto was nog steeds niet gerepareerd en gingen wij met z´n allen in één busje. Halverwege de tocht werd de chauffeur door tegenliggers gewaarschuwd dat er iets met auto was. En ja hoor, het bleek derde lekke band te zijn. Deze keer was deze finaal kapot. Gelukkig kregen wij een lift van een leeg busje en chauffeur bleef achter om band te verwisselen, gelukkig had hij hulp. Bij de waterval aangekomen kozen wij voor de lange wandeltocht van 1,5 uur naar de “Falls”. Tijdens de wandeling kregen informatie van de gids en konden wij al genieten van de kolkende watermassa. Uiteindelijk komen wij bij de top van de “Falls” aan. Wij werden getrakteerd op een fijne neveldouche en dit was zeer aangenaam. Ook zagen de regenboog verschijnen in de nevel, dit gaf een zeer mooi plaatje. Op de top konden de rotsen beklommen worden en waren zeer geschikt om mooie foto’s te maken. Gelukkig konden terug een paar van ons in een ander busje meerijden en hoefden een aantal niet meer opgepropt te zitten. Het avondeten smaakte weer prima bij Red Chili.