Laatste dag Safari - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Kamerik bouwt voor Oeganda - WaarBenJij.nu Laatste dag Safari - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Kamerik bouwt voor Oeganda - WaarBenJij.nu

Laatste dag Safari

Door: allen

Blijf op de hoogte en volg Kamerik bouwt voor Oeganda

03 Augustus 2018 | Oeganda, Tororo

Op vrijdagmorgen was het eindelijk zover, we gingen game driven. Echter was geduld werd wederom op de proef gesteld. We gingen met de eerste ferry over en konden genieten van de zonsopgang. We waren om iets over zevenen aan de overkant, echter het tweede busjes was nog niet gearriveerd. Rond negen uur was het eindelijk zover. We huurden twee gidsen in en het dieren spotten kon beginnen. De busjes hadden een open dak en wij op de grond of op de stoel staan om vanuit het dak de dieren te spotten. We konden genieten van de vele dieren zoals antilopen, Oeganda cops, Jackson Heartbeast, giraffen, waterbuck, buffel, gieren, apen en veel meer. Vooral de giraffen waren in grote getalen aanwezig en konden wij van dichtbij fotograferen. Soms bleven zij voor onze auto staan om te poseren. De natuur en vergezichten waren prachtig en een genot om in te rijden. Ook zagen we de eerste olifanten, die stonden redelijk ver weg en anders met hun kont naar ons toe. Na een paar uur game driven kreeg de gids te horen dat er leeuwen in de buurt waren. De gids ging even off road, dit kan leiden tot een boete van $ 150. We kregen ongeveer vijf minuten de tijd voor foto´s te maken van de leeuw die ons van achter de bosjes grommend aan lag te staren. We reden om het bosje heen en zagen ook nog een leeuwin verscholen in de struiken. We rijden nu naar de nijl en zagen de kuddes nijlpaarden in het water en konden genieten van geluiden die zij maakten. We mochten hier even onze benen strekken en genieten van het uitzicht. Ook hier waren de giraffen volop aanwezig. Enige tijd later werd nummer vier van de big vijf gespot. Nummer 1 was de buffel, nummer 2 olifant, nummer 3 de leeuw en ja hoor ook nog nummer 4 het luipaard. Deze zat in de boom, maar bleef niet zolang zitten, maar toen het luipaard naar beneden liep konden wij nog mooie plaatjes schieten. Nummer vijf van de big vijf de neushoorn is echter niet aanwezig in Murchison falls! We zouden gaan lunchen bij Paara Lodge, echter de prijs was vier maal hoger dan bij Red Chili en we moesten een minimaal uur wachten voordat zij ons eten gingen maken. De pizza waren wel betaalbaar, maar een snelle service konden we alleen bereiken door allemaal een Margarita te bestellen. Zo konden wij rond half drie de game drive hervatten, nadat eerst de baviaan onze tassen had geïnspecteerd en bijna de kopjes van de tafel had gegooid. We huurden nu maar één gids in met de opdracht olifanten spotten. Deze gids had nog meer oog voor de natuur dan de gidsen van de afgelopen ochtend. Zo had hij gezien dat wij oog hadden voor vogels en wees hij een boom aan van vele bijeneters met hun prachtige kleuren. Hij vertelde veel en wist de olifanten te vinden voor mooie plaatjes. Helaas kwamen niet dichterbij dan 50 meter. Het turen werd ook dit keer weer beloond, we zagen tussen giraffen een hyena lopen. Deze dieren jagen alleen de nacht. Het was dus heel bijzonder dat we deze zagen en Chris en Justin wisten nog mooie plaatjes hiervan te schieten toen hij achter hun busjes liep. We kwamen ook nog een kudde olifanten tegen met kleintjes die aan het drinken waren in de plassen en dit leverde mooie plaatjes op. Ook reden wij een kudde Oeganda cops tegemoet van honderden en die net terugkwamen van het drinken. De game drive was bijzonder geslaagd en hebben genoten van de prachtige natuur van Oeganda. Bij terugkomst smaakte de koude drankjes bijzonder goed en genoten we van het kampvuur.