Schilderen, knutselen en eten bij Tim en Wilma - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Kamerik bouwt voor Oeganda - WaarBenJij.nu Schilderen, knutselen en eten bij Tim en Wilma - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Kamerik bouwt voor Oeganda - WaarBenJij.nu

Schilderen, knutselen en eten bij Tim en Wilma

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Kamerik bouwt voor Oeganda

24 Juli 2018 | Oeganda, Tororo

De dag startte natuurlijk met een ontbijt en daarna op weg naar het CDHope Home. We gingen vandaag verder met de onderkant van de muur van de lagere school. Deze wordt blauw geschilderd. Het tempo zat direct al goed in, je kon zien dat er nu ervaren schilders aan het werk zijn. Het is fijn dat we veel complimenten krijgen van zowel de leraren als de leerlingen, dit doet ons zeer goed.
In de middag geen echt programma, dus de jongelui wilde graag relaxen. De ouderen maakte van deze gelegenheid gebruik om even te gaan vogelen. We gingen nu de andere kant op richting het moeras. We spotten direct al een paar hele mooie vogels. Wij waren inmiddels ook al gespot naar de kinderen en om een gegeven moment liepen er meer dan 40 kinderen achter ons aan richting het moeras. De kinderen wezen ons in eens op een aapje dat zijn kop tussen de papyrusriet uitstak. Het was ook voor ons de eerste keer dat wij een aapje in het moeras konden waarnemen. Ondanks het lawaai van de kinderen, die waren zich aan het uitsloven in het moeraswater, konden we toch weer bijzondere vogels waarnemen. Twee grote Grey vogels kwamen aangevlogen en streken neer op zo 50 meter afstand. Het bleken kraanvogels (Ground Crane) te zijn. Nellie, Josien en Mariette probeerden dichterbij te komen voor een goede foto c.q. observatie. Henk nam de taak op zich om de kinderen op afstand te houden, zodat de dames ongestoord hun werk konden doen. Het resultaat van de foto´s mocht er zijn, iedereen was in zijn nopjes. Daarna nog een vogel gespot en wel de African Jacana. Daarna ging iedereen, behalve Henk, naar het CDHope Home. De meiden gingen knutselen met de kinderen en de jongens gingen sporten en lol maken met andere kinderen. Henk bleef dus achter en ging een potje kaarten met Kevin.
In de avond waren we uitgenodigd om bij Tim en Wilma te komen eten. De jongelui waren helemaal gek van de honden van Tim en Wilma en zij konden zich even uitleven met de Boerboels. Het werd een hele gezellige avond waarin het eten, gekookt door Wilma, bijzonder lekker smaakte. Eugene en Jaimie genoten ook zichtbaar van de gesprekken met onze jongeren.

• 25 Juli 2018 - 17:59

Aafke:

Leuke verhalen allemaal. Het moet een prachtige natuur zijn daar met al die bijzondere vogels.
    Werk ze en geniet ze van alles wat jullie meemaken.

• 25 Juli 2018 - 18:26

Freda:

Leuk om al de verhalen te lezen.
    Wat jullie mee elke dag mee maken.
    Groetjes uit het hette Nederland

• 25 Juli 2018 - 18:34

Freda:

Leuk om al de verhalen te lezen.
    Wat Jullie elke dag mee maken.
    Groetjes uit het hette Nederland.

• 26 Juli 2018 - 10:21

Bettina:

ikvolg het iedere dag .leuk ineresant geniet ervan