Alie Arend - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Kamerik bouwt voor Oeganda - WaarBenJij.nu Alie Arend - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Kamerik bouwt voor Oeganda - WaarBenJij.nu

Alie Arend

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Kamerik bouwt voor Oeganda

18 Juli 2018 | Oeganda, Tororo

Het lijkt wel elke avond te gebeuren, maar we werden gisteravond weer bezocht door een nieuw dier. Dit maal was het een grote Tor. En omdat het nu al een traditie lijkt te worden kreeg deze natuurlijk een naam. Zo ging Tony Tor na wat foto´s weer terug de natuur in
De volgende ochtend gingen we weer vroeg ons bed uit om met z´n allen om half 9 verder te gaan met verven. Omdat de zon mee leek te vallen besloten we met z´n allen aan de voorkant te beginnen. Hier ging het direct als een speer, alleen omdat de muur erg ruw en poreus was moesten we er soms wel 4 keer overheen. Beetje voor beetje werden we hier steeds handiger in. Rond 12 uur waren de verf potten weer op en omdat een aantal van ons zelf ook aardig wit waren besloten we maar lekker te gaan douchen. Vervolgens hebben we geluncht en tot iets over 3 wat rustiger aan gedaan.
Toen iedereen er klaar voor was wandelden we een aantal huizen verder richting het moeras. Tijdens deze wandeling werden we al snel vergezeld door meer dan 30 kinderen die van de naast gelegen huizen achter ons aan rende. We kwamen bij het moeras aan hebben we hier een hele tijd de omgeving bekeken en met de kinderen gespeeld. Zo werden er natuurlijk veel foto´s gemaakt, wat de kinderen geweldig vinden. Er werd zelfs een kleine danswedstrijd gehouden tussen Jack en Justin tegen een groepje kinderen.
We liepen terug van de wandeling kwamen we een onverwacht diertje tegen. Dit maal was het een jong roofvogeltje die vlak bij ons huisje op de grond zat. We probeerde hem al gelijk wat drinken te geven, maar er leek niet zo veel leven meer in te zitten. Vervolgens gingen we weer richting het CD hope home. Hier hebben we lekker kunnen volleyballen, frisbeeën, touwtje springen en met de kinderen gespeeld. Verder hadden de jongens nog lang met Oegandese jongeren gepraat en zijn er een paar voetbalschoenen gegeven aan Jonathan, Elphas, Brian en William. Omdat het toen al bijna 7 uur was liepen we maar terug naar het gast huis. Toen we aankwamen zagen we tot onze verbazing dat ´Alie Arend´ een stukje weg gelopen was. Hierom dachten we Alie te adopteren in de hoop hem weer een beetje op zijn pootjes te helpen. Hoewel hij een mooie kartonnen doos kreeg met eten en drinken op een handdoek, leek Alie rond 11 uur toch echt zijn laatste adempjes genomen te hebben.
‘s Avonds kregen we rijst met groene curry, waarbij de rijst als een sterrengerecht door Josien werd gepresenteerd in torentjes. De rest van de avond werden de dagboekjes bijgewerkt en verschillende spelletjes gespeeld.

• 18 Juli 2018 - 20:48

Jos:

Leuk om jullie zo te volgen. Krijg er zin in om ook af te reizen!
    Nog even volhouden in Nederland
    Succes met het schilderen, en laat nog stukje over!

Allemaal de groeten.

Jos

• 19 Juli 2018 - 04:55

Christine:

Zo leuk, jullie verhalen en veel is zo herkenbaar! Als jullie Sjonnie Slang maar buiten de deur houden.

• 19 Juli 2018 - 04:58

• 19 Juli 2018 - 04:55

• 19 Juli 2018 - 15:43

Kim V. Leeuwen:

Ontzettend leuk om te lezen allemaal! Succes met die dierenboel! =)

• 19 Juli 2018 - 17:20

Tamara Michel:

Wat leuk om te lezen allemaal wat een beestenboel

• 19 Juli 2018 - 20:31

Hannie En Joop:

We hebben jullie verslagen gelezen van de laatste dagen. Heel leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken. Fijn dat jullie goed werk doen. Een goede tijd. We bidden ook voor jullie. Gods zegen toegewenst.

• 19 Juli 2018 - 20:45

Arjanne:

Hallo allemaal!

Wat leuk om te lezen jullie verhalen! Heb helemaal zin om te komen en zie er erg naar uit! Nog heel even wachten!

• 19 Juli 2018 - 20:56

Christa Huisman:

Leuk verslag Bart, jullie doen goed werk daar!