1e hele dag in Chawolo - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Kamerik bouwt voor Oeganda - WaarBenJij.nu 1e hele dag in Chawolo - Reisverslag uit Tororo, Oeganda van Kamerik bouwt voor Oeganda - WaarBenJij.nu

1e hele dag in Chawolo

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Kamerik bouwt voor Oeganda

16 Juli 2018 | Oeganda, Tororo

We werden vanochtend wakker na een drukke nacht. De jongeren hadden namelijk bezoek gehad van een salamander (wat later een hagedis bleek) Deze ´salamander´ genaamd Sjonnie zorgde ervoor dat de jongens nog harder aan het gillen waren dan de meisjes (een uur lang), totdat we erachter kwamen dat er nog een salamander was, genaamd Sjaak. Toen hebben we de moed opgegeven en onszelf zo goed mogelijk ingestopt in de klamboe en een poging gedaan tot slapen.
Nog in schock van deze heftige nacht, hebben we het vandaag rustig aan gedaan. Nadat we lekker hebben uitgeslapen en rustig hebben ontbeten, maakte we een (korte) wandeling door Chawolo en omgeving. De natuur is heel groen en ongerept, de vogels zijn prachtig en alle mensen zijn heel lief. De kinderen komen naar je toe rennen, zeggen gedag en geven highfives. Na deze gezellige wandeling zijn we naar het CD hope home gegaan. Hier hebben we kinderen afgeleid die een toets aan het maken waren en lekker gekletst met Susan, Julius en Esther. Deze wandeling was iets uitgelopen, waardoor we pas rond 4uur terug kwamen en toen tijd hadden om te lunchen. S ´avonds hebben we de kinderen van Tim en Wilma ontmoet Eugene en Jamie en daarna alle koffers uitgepakt en gesorteerd met al het kleding en speelgoed. We hebben lekker Hollandse gekookte aardappelen gegeten met sperziebonen en hamburgers. Omdat Chris vandaag jarig is, hadden we als toetje een cake (nog uit Nederland) met kaarsjes erop en hebben we uiteraard gezongen. Toen we wilde gaan slapen was er weer een kadootje in de jongeren kamer, dit keer een vleermuis. Gelukkig was papa Henk zo dapper om deze vleermuis te vangen en konden we lekker gaan slapen.

• 17 Juli 2018 - 17:41

Ton & Ilse De Lange:

Leuk om jullie zo te volgen. Doe Henk & Nellie van ons de groeten.

• 17 Juli 2018 - 19:51

Kamerik Bouwt Voor Oeganda :